Monday, May 27, 2013

my hebrew post about a great spot in jerusalem

בביקורי האחרון בישראל הוזמנתי על ידי חברתי חגית , אמא מרים , אחות מיכל , בתה קים ובנה עוז .בקיצור,  המשפחה הירושלמית שלי ,לצהרים מושלמים במסעדה "דרך הגפן" במושב בית הזית שבאזור ירושלים. מושב קטן ואיכותי עם נדל"ן סופר יקר ,אנשים מעניינים רחובות קטנים והצבע השולט הוא הירוק. טוב, זה היה באפריל. אני מאוהבת במקומות שכאלו שיש בישראל, שמרגיש סופר חו"ל,  ועדין מה זה מקומי ומקסים. המקום שבבעלות סימה ולהב ובניצוחו של השף  המדהים והמוכשר, אילן ניב.  מרגיש מאד איטליה ,מאד צרפת, הישיבה מחולקת בין החצר הפסטורלית ,שכוללת גם משתלה צבעונית ומיוחדת.ואולם המרכזי  שהוא  בעצם הכניסה למקום שאפשר למצוא בו מגוון סגנונות ישיבה. בין שולחנות לשנים, ארבע ובין ספסלים  ארוכים למשפחות . אין תחושה של אחידות הכל אקלקטי. מין עירבוב חמים של טעם מיוחד שמשקף את טעם הבעלים. נראה לי כך... מדפים עמוסי מוצרי אוכל איטלקיים,   זיתים בשלל זנים, קופסאות שימורי עגבניות איטלקיות האמיתיות האלו,פסטות איכותיות, שמן זית מעולה. כמו בציור או במגזיני אוכל משובחים.  הכל בטוב טעם~ השף המדהים אילן הזמין למטבח לצפות בו ברגע סיום פינוק הניוקי סלק שהיה טעים משהו!. סימה , בעלת המקום, פינקה ללא הפסקה ובהחלט נתתה תחושה של אורחים רצויים למארחת חמה וחייכנית. קים בתה של חגית חטפה לי את המצלמה וצלמה למכביר. היא תתחיל לכתוב בקרוב פה. מבטיחה לכם משהו רענן~ והחתיך על הבר !! הורס אמיתי שמו אורררן ,לצערי אני לא יודעת באם זה במילעל או במילרע ~אני יודעת שזה לא האורן הרגיל....מחייכת אז סעו לירושלים, תעצרו בבית הזית ממול הדינוזרארים מזמן אחר. שווה. מסרו דרישת שלום ,אולי תקבלו פינוק... כבר מגיעים ממול יש מזכרת מימים עבר~ פעם היו פה: דינוזאורים~ אגודת בית זית~ [caption id="attachment_6388" align="alignleft" width="938" caption="מסעדה מקסימה מושב בית זית"][/caption] מה זה כייף לעבור בכניסה של המקום המקסים הזה. מרגיש כמו חו"ל מפנק ומזמין~ עוד אחת לאווירה~ רגוע שלו ופסטורלי~ האוויירה בפנים~ הכייף כולל חתיך הורס~ מחייכת שמו אורן  ~אוראאן הכניסה המכייפת~ נו....? גם להצטלם איתי הוא הסכים. אילן ניב הטעמים של הקינוחים מדהימים~ מה עוד נשאר?... אורחים מקסימים  לא? סתם ,ראו את קים מסתובבת עם המצלמה שלי וביקשו לצלם אותם~ אולי לראות את אילן בפעולה~ טעים טעים.. ניוקי סלק וגבינה~ ממשיכה לאחרון חביב~ עד לביקור הבא~ דש לכם .

No comments:

Post a Comment